En doft från sommarens sista dag

Plötsligt får jag de här rycken då jag helt oprovocerat uppdaterar, utan någonting viktigt eller läsbart att meddela.
Hittade inspiration av gamla goa Lars Winnerbäck, som har förgyllt min förkväll med härliga toner med värdefulla texter.
 
Ibland behöver man de där stunderna när man kan blicka tillbaka på tiden som varit, och vad hjälper inte bättre än musiken? Och citatet som jag stött på ett x antal gånger stämmer alltmer för varje gång, "When you're happy you enjoy the music, but when you're sad you understand the lyric" Att en och samma låt kan förmeddla två helt annorlunda känslor. Att man ena kvällen kan dansa och sjunga med i en låt och bara ha så förbannat roligt, medan man nästa dag lyssnar på låten igen, fylld av smärta och förstår vad låten förmedlar. 
Rätt ofattbart vad musiken verkligen gör för oss människor, åtminstone några av oss.
 
Musik är en slags terapi, "When words fail, music speak" och sanningen är den att "Behind every girls favorite song, is an untold story" och "One good thing about music, when it hits you. you feel no pain"
 

Det finns ofattbart många fantastiska qoutes om just musik. och jag älskar det faktum musiken talar till mig på det sätt den gör. Alla låtar, alla texter har någonting speciellt att sända ut, men var och en tolkar det på sitt sätt, beroende på vilket humör och känslotillstånd man befinner sig i.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0