Söndag 21/10

Söndag idag, sista dagen på denna vecka. På torsdag den 25/10 slipper jag leva som en fattiglapp. På torsdag kommer det välbehövliga studiebidraget, och jag ska så gott det går försöka att inte spendera upp hela summan. Nu är det dags att börja hålla hårdare i pengarna.
 
Igår hade jag en fantastisk dag, vi var ett helt gäng ur klassen som åt surströmming hemma hos mig. Mats & Hanna som lever söderut (de nedre regionerna av detta avlånga land) i vanliga fall hade aldrig förut smakat det. Och det var nå jäkulskt underhållande!

Idag mår jag bättre än vad jag förtjänar, ingen baksmälla. men som vanligt en smäll av dagen-efter-ångest som tydligen alltid går hand i hand med alkoholen.
Nåväl, skola till veckan och studierna ligger på to-do-listan. Absoluta prio-ett att göra.
 
Jag blir förvirrad, över mina egna tankar och känslor. Hur jag ena sekunden kan vara så säker och andra sekunden vara total ovetandes. Det är inte lätt när tankegångarna korsar varandras vägar titt som tätt, och genvägar blir till omvägar. Det jag trodde var logiskt och konkret visar sig vara mer komplicerat och avancerat än jag kunnat föreställa mig. Och vad jag pratar om nu? Ja, som vanligt så använder jag mycket ord i texten, men kommer aldrig fram till saken. Jag pratar runt allting, som vanligt. Samma visa varje gång, både i fantasivärlden och den riktiga verkligheten. Jag är diffus, mitt tänkande är diffust och att ingen förstår vad jag menar när jag skriver osammahängande texter, ja det struntar jag nästan i. Det är inte det som är det vikitiga. Jag vet inte vem som läser denna blogg, och många gånger skriver jag ingenting av värde. Och ibland undrar jag var som får mig att skriva de få gångerna jag skriver.. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0