Torsdag & Kanelbullens dag.

Har kämpat på med bullbak ikväll. Aldrig någonsin har jag brytt mig om kanelbullens dag förut, och aldrig någonsin har jag haft tanken att ens ställa mig och baka 120 bullar på just denna dag. Det bara blev så, och tur var det väl att det just var idag. På kanelbullens dag!
Och som vanligt blev de inte det minsta torra, utan snarare dränkt i smör,socker och kanel. Ska det vara så ska det, som pippi långstrump brukade säga. Eller brukade hon ens det?
- Men som jag tänkte på när jag snackade med Mats (klass och bästa labb-kompis) så tänker jag alltid på Pippi Långstrump och pepparkaksbakning så fort mjöl är inblandat. För kaos blir det minsann, och vitt som rena rama julafton. Men än är det inte jul, håll oss på sträckbänken ännu ett tag.. Vore skönt att hinna njuta av höstens alla färger och kontraster först!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0