Du hade tid.

Hemma och nyduschad. har nästan aldrig varit såhär skönt att ta sig ett bad och skrubba kroppen. Ligga med huvudet under vattenytan i badkaret och räkna sekunderna. Hur länge klarar jag av att hålla andan? Kom igen, 15 sekunder till, lite till ska jag klara, jag måste..
Jag tycker om vattnet, man blir så lätt.. För visst har ni väl tänkt på det, att när man är på badhuset, eller i havet. Så klarar man mycket enkelt av att lyfta upp en fullvuxen människa utan några större problem, allting känns lätt.
Kroppen känns lätt. Men någonstans inombords så känner man sig tung, som en sjunkande sten. Och det är just det som är så härligt, kombinationen. Och att faktiskt kunna få känna.. det där..




Funderar ni mycket på framtiden? På vad ni vill bli? Vart någonstans i livet ni kommer vara fysiskt, psykiskt och socialt om ca. 10 år?
Jag undviker gärna framtiden.  Jag föredrar att inte tänka så mycket på det, egentligen..
Hur konstigt det kanske än låter, eftersom jag är en person som måste planera i god tid. Jag vill ha saker och ting klart. Så jag vet vad som händer.. Jag gillar inte alltför mycket förändringar, men någonstans så vill jag att allting ska ändras.

Ordet "framtid" tycker jag är obehagligt..
Att skriva en lapp på Sv-lektionen förra veckan om vad vi alla tänkte på när vi hörde ordet "framtid" så fick jag panik.. "Jag vill inte veta av det!!"
Så jag skrev "Framtiden är oförutsägbar" på min lapp. I hopp om att slippa förklara någonting mer. Och det slapp jag.

Jag försöker att ta dagen som den kommer, tänker man alltför långt fram.. så tror jag att man blir tokig.
Givetvis är det bra att sätta upp mål, och drömmar. Självklart är det bra att man vill någonting! Och gör allt för att det ska uppfyllas..
 Buut.. that's just me.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0