tankar.

Jag tycker det är obehagligt när vissa dofter och olika ljud påminner mig om saker och ting som jag försökt förtränga under en längre tid..
Sen helt plötsligt kommer det som en stor våg och dränker mig i minnen och tankar..

Att en liten doft, som man bara känner i ca. 2 sekunder, kan skapa så mycket oro i kroppen.. Att en låt man hör på radion kan framkalla panik..
Att allting som finns omkring en påminner om något annat.
Oavsett vad det nu gäller, vad det hela handlar om.. så kan man aldrig glömma. Man blir ständigt påmind.

I min värld är detta skrämmande,  hur ska man någonsin kunna ta ett kliv ut i verkligheten? i nuet? om man alltid halklar tillbaka till det som varit.

Att nya saker sedan tillkommer.. knäcker mig
.

Bara lite tankar såhär på morgonkvisten..
Nu ska jag ta tag i rummet som väntat alldeles för länge på en rejäl omgång!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0