Friend like you.

Norge, del 2.
Vi besökte ett museum i väntan på att ta oss in till Nordbukt.

Jag hälsade på mina nya vänner! (som jag trodde var levande till en början..) men det visade sig att de inte rörde en min när jag snackade med dom.. :-(..



Jag var snäll och hjälpte denna snälla dam att ta upp storfirren!

Magda visar att hon är lika tuff som mig, tydligen var hon tuffare.. för dessa personer (fick aldrig några namn..) verkade tycka bättre om henne..

"Vilka otroligt vackra svart/vita foton, det är som så levande och färglatt" ?!?!

Museet!

Här skulle vi klä ut oss, för vi fick höra att Magdalenas föräldrar hade kommit i land för att handla.
Våran tanke var ju att överraska alla i Nordbukt. (Ingen visste att vi hade gett oss av till Norge överhuvudtaget)
Vi körde såhär den sista biten, svängde in på parkeringen vid bryggorna. Magdas mamma står och kollar, ser att någon kommer med en svensk bil..

Men hon förstår inte att det är vi, trots att vi vinkade som galningar (då vi upptäckte att det inte gick överraska på bättre sätt) Så inte förän vi klivit ur bilen och magda säger "Hej Mamma!!! :-D" förstår hon att vi anlänt.
Deras miner var nog bland det härligaste jag sett!


Väl framme i Nordbukt, "överraskade" vi alla andra, tydligen kunde inte Ida & Adam vara tysa..




Magda smakade lite sprit(e)


tydligen var det inte lika gott som förväntat...


Vi hade mysigt och roligt, katta vad gör du? ;-)

Gick ner till älven och satte oss, Magda håller väldigt hårt i sin rusbrus och smirnoff

Efter några timmar samlades ungdomarna på Magdalenas rum, (det är där allt spännande händer..?)

Magda slocknar...

Adam slocknar...


Dagen efter mådde vi kanon........

eehh, kanske inte alltför kanon


Tydligen inte...

Norge är underbart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0